5 września 2015

PRZETWORY NA ZIMĘ: OGÓRKI PO WARSZAWSKU (KORNISZONY)



Kilka lat temu przestałam robić korniszony na zimę, w tym roku nabrałam na nie ochoty i okazało się, że zapodziałam swój przepis. Z pomocą przyszła mi strona Margarytki, a podana przez Nią receptura wydaje mi się bardzo podobna do tej mojej sprzed lat. 

Polecam :)
Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).


Składniki na 1 słoik o rozmiarze 0,9l:

  • 6 plasterków obranej marchewki
  • 2 baldachy kopru
  •  3 ziarna ziela angielskiego
  • 1 mały liść laurowy
  • 1 ząbek czosnku
  • kilka wiórków korzenia chrzanu
  • 6 ziaren pieprzu
  • ogórków tyle, ile zmieści się do słoika
  • szczypta pieprzu mielonego
  • pół  łyżeczki gorczycy

Składniki na zalewę:

  • 4 szklanki wody
  • 1 i 1,5 szklanki octu 10%
  • 1 czubata łyżka soli, kamiennej niejodowanej
  • 5 czubatych łyżek cukru


Wykonanie: 

1. Na dno wyparzonych słoików włóż: koper, marchew, czosnek, liść laurowy, ziele angielskie, chrzan, pieprz.

2. Włóż do słoików tyle ogórków, ile uda się Tobie zmieścić.
3. Posyp ogórki gorczycą i mielonym pieprzem.
4. Składników na zalewę NIE gotujemy, tylko dobrze mieszamy, aby dobrze rozpuściły się składniki.
5. Zalej słoiki zalewą. Zamknij.
6. Na dnie dużego garnka ułóż ściereczkę lub gazetę.
7. Wstaw słoiki do garnka i zalej je zimną wodą, która ma sięgać 2/3 wysokości słoików.
8. Gotuj pod przykryciem, a kiedy woda zacznie wrzeć gotuj jeszcze około 2-3 minut (2/3 ogórków ma zmienić barwę z ciemnozielonej na jasnozieloną).
9. Słoiki ustaw na ręczniku i przykryj drugim.
10. Pozostaw do całkowitego wystygnięcia.
 

 Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz