22 czerwca 2015

CIASTECZKA "ZIARENKA KAWY"


Moja córka dostała od swojej tureckiej przyjaciółki  przepisy, o których wspominałyśmy już w poprzednich postach (ciastka zebra, ciastka kawowo-orzechowe).
Wczoraj wypróbowałam kolejne ciasteczka i ponownie jestem bardzo mile zaskoczona. Ciastka są kruche i delikatnie kawowe.

Polecam :)


Przepis ze zdjęciami krok po kroku.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).



Składniki na około 30 sztuk:


  • 125 gramów masła w temperaturze pokojowej
  • około 215 gramów mąki pszennej
  • około 50 gramów skrobi kukurydzianej lub mąki ziemniaczanej (preferuję skrobię)
  • 130 gramów cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 1 czubata łyżeczka kakao
  • 2 czubate łyżeczki kawy mielonej (tej nierozpuszczalnej)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 cukier waniliowy lub 2 łyżeczki esencji waniliowej




Wykonanie:

1. Przesiej przez sitko wszystkie suche składniki.


2. Dodaj żółtka i masło.
3. Zagnieć ciasto. Pamiętaj nie wyrabiaj zbyt długo, tylko do połączenia składników. Być może będziesz musieć dosypać odrobinę mąki.


4. Ciasto zawiń w folię spożywczą i włóż na pół godziny do lodówki.
5. Odrywaj ciasto po kawałeczku (jedna łyżeczka). W ręku nadaj ciastu owalny kształt i zrób patyczkiem do szaszłyków wgłębienie (dość głębokie) na środku walca.


6. Ciasteczka układaj na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w odstępach ok. 3 cm.
7. Piecz w piekarniku nagrzanym w temperaturze ok. 170 stopni C przez ok. 20 minut.

Smacznego :)


30 komentarzy:

  1. ależ one robią wrażenie! jestem pewna, że gdybym podała je gościom zrobiłyby furorę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Ewo, już nie mogę do Was zaglądać :) Już czekają do zrobienia gęsie łapki, a tu dzisiaj kolejne ciasteczka kawowe.
    Oj dziewczyny...kusicie :)
    Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wyglądają! Muszę zapamiętać ten patent:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakiej są wielkości przed pieczeniem, a jakiej po upieczeniu ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczności! Ależ fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam! Dziękujemy za pozdrowienia Pani Ewo i również ciepło pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Po upieczeniu ciasteczka mają wielkość ok. 3 cm x 4 cm. Przed pieczeniem to jakieś 2,5 cm x 2. Na zdjęciu widoczne są proporcje ciasteczek do ziarenek kawy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Obłędne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zabieram się za pieczenie! Są kuszące!

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślałam, że mąka ziemniaczana a skrobia to to samo.. Ciastka zaplanowane na jutro :)

    Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrobia kukurydziana ma bardziej neutralny smak (według mnie).

      Usuń
  11. Ciasteczka upiekła Pani Renata Lewik Borkowska :).

    "Z lekka popękały ale z rozpędu dałam 1 łyżkę kakaa zamiast 1 łyżeczki , następnym razem będą idealne , tak jak Pani "

    [img]http://i59.tinypic.com/e1c109.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak one fanie wyglądają, zapisuję sobie przepis i na pewno je zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasteczka upiekła Pani, która podpisuje się nickiem Akrobatka :)

    [img]http://i57.tinypic.com/2rcq5gi.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasteczka wyglądają rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję wszystkim Paniom za komentarze ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam!!! mam pytanie czy zamiast kawy można dodać więcej kakao i czy ciasteczka pieczemy z termoobiegiem czy wystarczy samo góra - dół?? I czy masło można zastąpić margaryną??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, mozna uzyc tylko kakao, nie pieczemy ich z termoobiegiem, bo sie wysusza, wystarczy wlaczyc dol.
      Wydaje mi sie, ze maslo bedzie mozna zamienic.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. * Wydaje mi sie, ze maslo bedzie mozna zamienic na margaryne.

      Usuń
  17. O kosmos! Świetne są! zapisuję :) ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam kawę, a takie kawowe ciasteczka idealnie będą pasować. Wyglądają fantastycznie! Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy ciasteczka mozna polecić osobie na diecie?! Wyglądają obłędnie ...:-) Pzdr serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciasteczka ziarenka smaku upiekła Pani Violetta Potaczek :)

    [img]http://i58.tinypic.com/x5pfgl.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak ja się cieszę, że tutaj trafiłam. Nie tylko te ciasteczka, ale wiele innych przepisów bardzo mnie zaiteresowały. Dziękuję za dzielenie się z innymi tak oryginalnymi i smacznymi przepisami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Drogie panie ciasteczka wyszły przepyszne, chociaż ja poukładałam za blisko i wyszło jedne wielkie ciastko, bo sporo urosły, więc nie wyglądały tak ślicznie. :)
    Następnym razem się poprawie, jeśli chodzi o kształt i chyba dam mniej kawy, bo jak dla mnie perfect, ale część domowników uważa, że smak kawy za zbyt intensywny :)

    około 215 gramów szklanki mąki pszennej- tu chyba drobny błąd się wkradł

    OdpowiedzUsuń