30 listopada 2014

DOMOWA PRZYPRAWA CAJUN


Przyprawa cajun sprawdzi się, jako dodatek do potrawek z kurczaka, marynat. Kuchnia cajun wywodzi się ze stanu Luizjana (południe USA). Oregano, kumin, tymianek i nasiona selera powinno się rozbić w moździerzu, ale ja tego nie robię. 
Z podanych proporcji można przyprawić 3-4 spore garnki potrawek. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).


Składniki:

  • 1 łyżeczka kuminu (ja nie używam, bo go nie lubię)
  • 1 łyżeczka nasion selera (opcjonalnie - ja nie dodałam, bo nie mogłam znaleźć w sklepie)
  • 2 łyżeczki wędzonej papryki
  • 2 łyżeczki pieprzu cayenne
  • 2 łyżeczki czarnego pieprzu
  • 4 łyżki słodkiej papryki w proszku
  • 2 łyżki czosnku w proszku
  • 2 łyżki suszonego tymianku
  • 2 łyżki suszonego oregano




Wykonanie:

1. Odmierz wszystkie składniki. 
2. Wymieszaj je w misce. 
3. Przechowuj w zamkniętym pojemniku. 

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz