29 stycznia 2014

KOTLETY Z JAJEK (JAJECZNE)



Kotlety z jajek lubię zdecydowanie najbardziej. Ta propozycja na łatwy i smaczny obiad bardzo często gości na naszym stole. Według mnie to danie jest niezwykle wiosenne. :)

Burgery bezmięsne: przepis

Przepis ze zdjęciami krok po kroku.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 




Składniki na 6 kotlecików:

  • 5 ugotowanych na twardo dużych jajek 
  • 1 surowe duże jajko
  • pół czerstwej bułki
  • trochę mleka
  • sól
  • pieprz
  • mała cebula (użyłam 3 maleńkich szalotek)
  • 2 łyżki szczypiorku, drobno poszatkowanego
  • 1 łyżka natki pietruszki, drobno poszatkowanej
  • bułka tarta (użyłam panko)


Wykonanie:

1. Namocz bułkę w mleku, na tarce o grubych oczkach zetrzyj jajka.
2. Do miski przełóż szczypiorek, pietruszkę, jajka ugotowane na twardo i surowe, sól, pieprz, bardzo dobrze wyciśniętą z mleka bułkę.


3. Na niewielkiej ilości tłuszczu zeszklij drobno pokrojoną cebulę. Dodaj ją do masy.


4. Uformuj kotlety i obtocz je w bułce tartej.


5. Smaż kotlety z obu stron i po bokach.


6. Podawaj na ciepło.

Smacznego :)


35 komentarzy:

  1. pychotka zreszta jak wszystko na tym blogu

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno takich nie jadłem.Przypomniały mi się czasy młodości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo je lubię :) Podaję zazwyczaj z sosem pieczarkowym (inaczej mój mąż kręci nosem).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he, he - też tak mam :)

      Usuń
    2. Ja bułki tartej smaże bez, i też dobrze smakuje . Mozna sdodać koperku

      Usuń
  4. Już dawno nie robiłam kotletów jajecznych, dzięki Tobie znów nabrałam na nie smaka.

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo pyszne, a od razu ciekawy i prosty sposób na urozmaicenie kuchni wege :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam uwielbiam uwielbiam. Jak ja dawno ich nie jadłam !!! Dziękuję za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię takie kotlety. Zazwyczaj dodaję jeszcze do nich trochę pieczarek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiliśmy je na postny piątek i bardzo nam smakowały. Jestem mężczyzną, który lubi dobrze zjeść, więc usmażyliśmy je z podwójnej porcji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mam akurat w domu pieczarek. Ale zmiele troszke suszonych grzybków i tę mączke zamiast pieczarek dodam . To musi być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam... Szukałam przepisu na obiad dla dziecka i znalazłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dziękuję Pani Annie Szczurek za ciepłego maila i zdjęcie kotlecików :)

    [img]http://img.darmowetv.pl/images/1zdjcie010.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny blog, na pewno często będę z niego korzystać! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapomniany przepis, wyszły pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdjęcie kotletów przysłał Pan Mariusz Pieniążek :)

    [img]http://i62.tinypic.com/2yttr3m.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  15. Kotleciki z jajek od Pani Oli z Zabrza :)

    [img]http://i59.tinypic.com/igapl3.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  16. Poniższe zdjęcie kotletów przysłała Kasia S. Bardzo dziękuję :)

    [img]http://i61.tinypic.com/10qj9d0.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  17. Ile wychodzi kotletów z Twojego przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak napisałam w poście: wychodzi mi około 6 kotletów. :)

      Usuń
  18. Zdjęcie kotlecików przysłała Pani Aga Trzaska :)

    [img]http://i60.tinypic.com/2yyee5v.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam te kotlety :) Właśnie się za nie zabieram :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Strzał w dziesiątkę! :) dziękuję bardzo za pomysł. Córa zjadła dwa na raz, a normalnie jajkiem pluje :) mamusia szczęśliwa :)
    P.S. Nie jestem wybitną kucharką, ale Wasz blog ma w sobie to coś i na prawdę przypadł mi do gustu. Dziś próbuje zupy gulaszowej....zobaczymy jutro co z tego wyniknie :) dziękuję Wam raz jeszcze !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo takie kotlety to sprytny pomysl, zeby jajka "ukryc" :D. Cieszymy sie, ze corci smakowaly!
      Bardzo nam milo, ze polubilas nasza strone! Trzymamy kciuki za powodzenie misji "zupa gulaszowa".
      Pozdrowienia!

      Usuń
  21. Choć mam 10 lat spróbuje je zrobić. Pozdrawiam wszystkich Serdecznie. I trzymam kciuki za twojego bloga bo mi blogi nie wychodzą. SMACZNEGO! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jutro usmażę takie kotlety mojej żonie, Mam nadzieję, że jej zasmakują i mi nie "poskąpi" wieczorem. Pozdrawiam wszystkie gorące jak słońce Panie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. mniam dziękuje za ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo je lubię dziękuję za ten przepis kocham tego bloga chociaż mam 17 lat spróbujcie też kotlety ziemniaczane

    OdpowiedzUsuń
  25. Kotlety z jajek przygotowała Pani Anna Pastuszka :)

    [img]http://i59.tinypic.com/dww1nl.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  26. Pychota, zrobię w najbliższy piątek! Pozdrawiam i dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  27. Beda dzis u mnie na obiadek !;))

    OdpowiedzUsuń
  28. u mnie tez dzis na obiadek, nie mialam pietruszki ani nic zielonego to dodalam mielonego szpinaku i czosnku sa rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziękuję za przepis .Jóź usmażyłam dwa i zaraz zjadłam.. SA naprawdę o niebo lepsze od tych z mięsa.,polecam bo naprawdę są superowe.Pozdrawiam i życzę smacznego ksenia56

    OdpowiedzUsuń