12 listopada 2013

LECZO Z CHORIZO I CUKINIĄ


Leczo przygotowałam latem i zupełnie zapomniałam, żeby opublikować przepis! Naprawdę jestem roztrzepana :). 
Moje leczo nie przypomina zupy, jest pikantne, gęste i naprawdę rozgrzewa. Zapraszam :)

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 



Składniki:

  • 1 żółta papryka
  • 2 czerwone papryki
  • 1 spora cukinia
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • puszka pomidorów (jeżeli lubisz leczo z większą ilości sosu dodaj więcej pomidorów lub passaty)
  • 1 czerwona papryczka chilli (oprócz niej użyłam jeszcze chilli w płatkach)
  • pikantna i suszona kiełbasa, użyłam chorizo
  • słodka papryka w proszku
  • wędzona papryka w proszku
  • sól
  • pieprz


Wykonanie:

1. Pokrój papryki w paseczki, cukinię w plasterki, kiełbasę w większą kostkę (dostałam chorizo w bardzo cienkich plasterkach i niemalże zniknęło w sosie, ale co tam...grunt, że smak był :)), cebulę w piórka, chilli w drobniutką kosteczkę, a czosnek przeciśnij przez praskę. 
2. Na bardzo niewielkiej ilości tłuszczu (ja wcale nie dałam) podsmaż kiełbasę. Kiedy się zarumieni i wytopi się z niej tłuszcz przełóż chorizo na talerz. 
3. Na tłuszczu zeszklij cebulę i smaż ją razem z chilli i czosnkiem, a następnie dodaj do nich papryki w proszku i chilli w płatkach. Włóż do garnka paseczki papryk. Smaż je przez kilka minut (muszą być al dente).  
4. Dodaj cukinię, a kiedy będzie miękka wlej pomidory (i ewentualnie passatę). Dopraw danie solą i pieprzem. Duś warzywa w wytworzonym sosie (na niewielkim gazie i pod przykryciem). 
5. Pod koniec duszenia dodaj kiełbasę. 
6. Leczo podawaj na gorąco z chlebem (u mnie lawash).  

Smacznego :)


3 komentarze:

  1. Leczo bardzo lubię. Jest trochę krojenia tych warzyw, ale nie szkodzi. Potem wszystko smakuje. W słoiczki też robię i jest jak znalazł. Pięknie i apetycznie zrobiłaś... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Leczo z cukinią i kiełbasą ugotowała Pani Angelika Kurowska :)

    [img]http://i58.tinypic.com/343kdnq.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń