29 maja 2013

GRILLOWANY KURCZAK CAPRESE


Uwielbiam grillowany drób i sałatkę caprese, więc danie, które dzisiaj przygotowałam było idealne. Świeżość sałatki idealnie współgra z intensywnym smakiem mięsa. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 




Składniki na 2 osoby:

  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka
  • 3 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
  • pół łyżeczki papryki w proszku
  • pół łyżeczki oregano
  • 1 spory pomidor
  • 4 plastry mozzarelli 
  • świeża bazylia
  • sól
  • pieprz
  • oliwa




Wykonanie:

1. Zrób marynatę z oliwy, pieprzu, soli, oregano, papryki w proszku i czosnku. Następnie wetrzyj ją w umyte mięso. Kurczaka wstaw na parę godzin do lodówki. 
2. Rozgrzej patelnię grillową. Na gorącej połóż mięso i przykryj patelnię pokrywką (ja jej nie mam, więc przykryłam folią aluminiową). Grilluj kilka minut (u mnie około 6). Następnie przewróć mięso, przykryj patelnię pokrywką i ponownie smaż około 6 minut. Zwróć uwagę, że czas grillowania zależy od wielkości i grubości piersi oraz ognia, więc sprawdź mięso zanim uznasz, że jest gotowe. 
3. Kiedy mięso będzie się grillować pokrój pomidora na plastry. 
4. Gotowego i gorącego kurczaka zdejmij z patelni, ułóż na każdej piersi po dwa plastry mozzarelli i pomidora. Zawiń talerz folią aluminiową i pozwól mięsu "odpocząć" przez kilka minut. Pod wpływem gorąca delikatnie zmięknie ser. Spotkałam się też z wersją, gdzie pomidora i mozzarellę także się grilluje, ale średnio mi smakowała. 
5. Podawaj na ciepło ze świeżą bazylią. 

Smacznego :)  


1 komentarz:

  1. piekne zdjecia... kurcze jest tak pozno a az zglodnialam z tego wszystkiego !

    OdpowiedzUsuń