29 kwietnia 2013

ROGALE MAŚLANE (zdjęcia krok po kroku)


Dzisiaj zapraszam na delikatne, maślane rogaliki. Są pyszne! Zrobiłam je z gotową masą makową (nie miałam czasu, żeby robić ją sama). Bardzo wszystkim smakowały. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 





Przepis znaleziony na forum Cincin.pl

Składniki:

  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 kostki masła (10 dkg)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka suchych drożdży
  • 3 duże jajka
  • 4 1/2 szklanki mąki
  • 3 łyżki masła (do posmarowania rogalików)
  • jajko (do posmarowania rogalików)


Wykonanie:

1. Drożdże wsyp do naczynia, dodaj do nich po jednej łyżeczce cukru i mąki, następnie zalej to 1/4 szklanki ciepłego mleka (nie może być zbyt gorące). Wymieszaj składniki i odstaw naczynie na parę minut do momentu, aż drożdże zaczną pracować. 
2. Resztę mleka zagotuj z masłem i cukrem. Odstaw do lekkiego przestudzenia. 


3. Dodaj do masła mąkę, jajka, sól i rozczyn. 


3. Wyrabiaj ciasto do momentu, aż przestanie lepić się do rąk (zajmie to kilka dobrych minut). 


4. Przykryj miskę, w której znajduje się ciasto, ściereczką i odstaw do wyrośnięcia na mniej więcej 40 minut (ciasto musi podwoić swoją objętość). 
5. Następnie podziel ciasto na trzy części i każdą rozwałkuj na kształt koła (mniej więcej 22 cm średnicy). 


6. Każde koło podziel na 8 trójkątów. 


7. Ułóż dowolne nadzienie na rogalikach, u mnie to masa makowa z puszki. Można użyć marmolady, Nutelli, masy twarogowej. 


8. Zwijaj rogaliki. 


9. Ułóż rogaliki na blaszce i posmaruj je roztopionym masłem lub roztrzepanym jajkiem. 


10. Przykryj blaszkę ściereczką i odstaw rogaliki na 10-15 minut do wyrośnięcia. 
11. Piecz w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C przez około 10 minut.
12. Od razu po wyjęciu posmaruj je ponownie roztopionym masłem. Posyp makiem lub cukrem i odstaw do całkowitego ostygnięcia. 

Smacznego :))


14 komentarzy:

  1. Pyszności...a na dodatek z makiem..mniam..

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne te Twoje rogaliki, w sam raz do wieczornej kawki:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszniaste rogaliczki. Śliczne są :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają obłędnie tak apetycznie:)Dzięki Pani przepisom na nowo odkrywam świat kuchni.Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszności :) mam masę makową więc zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wyglądają :) Z pewnością je zrobię i dam znać jak wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak mówiłam. Zmotywowałam się i są. Dziękuje za inspirację :) http://kamciss-zyciezesmakiem.blogspot.com/2013/07/rogaliki-drozdzowo-maslane.html

      Usuń
    2. Przeoczyłam Twój wpis :/ Dziękuję za linka :) Rogaliki wyszły cudne! Pozdrowienia :)

      Usuń
  7. Rogaliki pyszne.polecam.:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygladaja ciekawie,sprobuje zmodyfikowac nadzienie,bo niezbyt mi odpowiada mak z puszki.Mysle ze idealnym bedzie z orzechow wloskich drobno zmielonych,ze skorka pomaranczowa i rodzynkami,z dodatkiem rumu i kremowki (nadzienie do nalesnikow ala Gundel)Pozatym dzieki za super przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rogaliki przygotowała Pani Jolanta Jakubiec :)

    [img]http://i59.tinypic.com/15s58ap.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń