27 marca 2013

PIEROGI Z KASZĄ, FETĄ, GRZYBAMI I POREM


Bardzo polubiłam robienie pierogów (a kiedyś były dla mnie zmorą). Chciałam poeksperymentować  z innym farszem, więc zaczerpnęłam inspirację z tradycyjnej kuchni polskiej, gdzie przygotowywało się pierogi z kaszą gryczaną. Dodałam do niej kilka moich ulubionych składników i powstał pyszny farsz. Polecam :). 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 




Ciasto na pierogi zrobiłam według tego przepisu: klik!, ale dodałam 2 łyżki oliwy i pominęłam sól.

Składniki na farsz:


  • 150-200 gramów kaszy gryczanej 
  • 200 gramów sera feta (u mnie ser bałkański)
  • 10 suszonych grzybów
  • 1 duży por
  • garść natki pietruszki
  • pieprz


Wykonanie:

1. Ugotuj kaszę w delikatnie osolonej wodzie. 
2. Grzyby namocz we wrzącej wodzie (przez około godzinę), umyj, opłukaj, zalej wodą i gotuj przez około 40 minut. 
3. Pokrój por w plasterki (tylko białą część). 
4. Zeszklij por na niewielkiej ilości oleju, po chwili dodaj pokrojone drobno grzyby. 


5. Połącz kaszę z porem i grzybami. Dodaj fetę (wystarczy ją wkruszyć), drobno pokrojoną natkę pietruszki, dopraw pieprzem (soli nie dodawaj, bo feta jest słona).
6. Nadziewaj farszem pierogi. 


7. Swoje pierogi gotowałam w nieosolonej wodzie, bo farsz był dość słony i chciałam zbalansować ich smak. 


8. Pierogi podawaj na gorąco polane zeszkloną cebulką. 


Smacznego :))

9 komentarzy:

  1. kapitalny pomysł na farsz :) ja uwielbiam pierogi w każdej bezmięsnej postaci ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pierogi z kaszą są wspaniałe! tyle możliwości kombinacji nadzienia! ja dotąd jadłam z kaszą i:
    1) wątróbką
    2) twarogiem
    3) boczkiem

    :D

    polecam wątróbkowe! najlepsze na świecie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przepysznie! Mniam! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecudnie wygladaja! Czasem chcialabym byc mniej leniwa i czesciej lepic pierogi...

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy farsz :) A jaka piękna złocista cebulka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio robiałam z kaszą gryczaną, ale z twarogiem! Chociaż z fetą musi być równie smaczna!

    OdpowiedzUsuń