6 lutego 2013

UPIECZ SOBIE SEZAMKI :)!



Nie pocięłam, ale połamałam... Nie starałam się i wyszły doskonałe (w smaku...wygląd przemilczmy ;)). Sezamki na mleku skondensowanym... przepis genialny w swej prostocie :).

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 



Przepis pochodzi z bloga: Notatnik kulinarny odkrywców

Składniki na jeden cienki placek:


  • 80 gramów mleka skondensowanego słodzonego
  • 173 gramy sezamu


Wykonanie:

1. Podgrzej mleko na małym ogniu - ma być rzadkie, ale nie wolno go zagotować.
2. Dodaj sezam zamieszaj i wylej masę na natłuszczoną blachę (sprawdziło się lepiej niż papier, który nie chciał się odlepić). Wyrównaj powierzchnię na tyle, na ile się da - niezbyt łatwa sprawa ;).
3. Piecz około 30 minut w piekarniku nagrzanym do 130 stopni.
4. Wyjęty i lekko ostygnięty placek pokrój na prostokąty lub odczekaj do całkowitego ostygnięcia i połam na kawałki.

Polecam! Pycha! :)))

9 komentarzy:

  1. Przepis genialny, uwielbiam sezamki i chętnie go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Az się uśmiechnęłam. Co za pomysł. JAka prostota.
    Na pewno sa pyszne, bo domowe!

    OdpowiedzUsuń
  3. Łatwe i z pewnością pyszne, koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja tak lubię sezamki, świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mleczko w lodówce stoi, tylko sezam zakupić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O takie szybkie i proste przepisy lubię!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne! Nigdy nie robiłam sama sezamek. Czas spróbować chyba ,co? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ups! i znowu mleko...ojej...niemożliwe do wykonania dla moich domowników....czy jakaś alternatywa w zamian za proteiny mleczne? poroszę o jakiś cudowny pomysł :) pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń