11 lutego 2013

TORT KOKOSOWO-MALINOWY

Bardzo chciałam spróbować zrobić tego typu tort i wczoraj w końcu się odważyłam. Jest naprawdę prosty w wykonaniu i muszę powiedzieć, że przygotowanie jego było czystą przyjemnością.
Ten sernik na zimno będzie idealny na zbliżające się walentynki, przyjęcie komunijne czy urodziny.  Smak kokosowy można zamienić na waniliowy (zamiast likieru dodaj do masy 2 łyżeczki esencji waniliowej i pomiń wiórki kokosowe).
Zdjęcia krok po kroku przygotowałam w maju 2014. To waniliowa wersja tortu i z biszkoptem o średnicy 20 cm.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 


Inspirowałam się przepisem, który znalazłam na blogu: Chute a vone mojej kuchyne. Skorzystałam z przepisu umieszczonego tam na ciasto czekoladowe i poniekąd na galaretkę. Masę serową wymyśliłam wcześniej na potrzeby sernika na zimno Tiramisu, ale teraz dodałam do niej likier kokosowy i zmniejszyłam ilość mascarpone do pół kilograma. 

Składniki na malinową galaretkę:


  • pół kilograma malin (użyłam mrożonych)
  • 4 łyżki cukru pudru (można użyć mniej)
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 2 galaretki malinowe (użyłam jednej galaretki i dwóch listków żelatyny)


Wykonanie:

1. Tortownicę o rozmiarze 18-20 cm wyłóż folią spożywczą. 
2. Rozmrożone maliny zmiksuj i przetrzyj przez sito aby oddzielić przecier od pestek.



3. W 150 ml wrzącej wody wymieszaj galaretki. 
4. Dodaj do malin cukier puder i sok z cytryny. 



5. Wymieszaj kilka łyżek przecieru z galaretką ( Nie czekałam aż przestygnie) z pozostałym puree i przelej masę do tortownicy. 



6. Wstaw na kilka godzin do lodówki, aby galaretka stężała (u mnie wystarczyły dwie godziny). 




Składniki na biszkopt kakaowy:


  • 100 gramów mąki
  • 100 gramów cukru
  • 3 jajka
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
  • 3 łyżki oleju
Wykonanie:

1. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C. 
2. Natłuść i posyp mąką 23 cm tortownicę. 
3. Ubij białka na pianę i stopniowo dodawaj do nich cukier (miksuj na najwyższych obrotach). 
4. Stopniowo dodawaj do białek żółtka. Miksuj około 5 minut, aby masa była bardzo puszysta. 
5. Za pomocą łyżki wmieszaj w masę olej i stopniowo przesiewane: mąkę, kakao i proszek do pieczenia. 
6. Piecz około 15-20 minut.
7. Upieczone ciasto wyjmij z piekarnika i odstaw do całkowitego schłodzenia. 





Składniki na masę serową:


  • ok. 1 kieliszka Malibu (lub innego likieru kokosowego, ewentualnie kilka kropel olejku kokosowego)
  • 500 gramów mascarpone
  • 500 gramów kremówki
  • 7 łyżeczek żelatyny w proszku (użyłam 12 listków żelatyny)
  • 1,5 szklanki cukru pudru
  • pół szklanki wrzątku
  • pół szklanki wiórek kokosowych (opcjonalnie)


Wykonanie:

1. Żelatynę wsyp do wrzątku i mieszaj, aż do jej rozpuszczenia. Odstaw do schłodzenia.
3. Wymieszaj ser z połową cukru pudru i likierem za pomocą trzepaczki. Dodaj do sera wiórki kokosowe (jeżeli ich używasz).
4. Ubij kremówkę na luźniejszą bitą śmietanę z pozostałą połową cukru pudru. 
5. Około 4 łyżki bitej śmietany wymieszaj z chłodną żelatyną. Miksuj ponownie kremówkę wlewając cienkim strumieniem żelatynę - ma to trwać tylko chwilę, chodzi o dobre połączenie się żelatyny i ubicie kremówki na sztywną bitą śmietanę. 
6. Od razu dodaj kilka łyżek bitej śmietany do mascarpone - wymieszaj trzepaczką, aby rozluźnił się ser. 
7. Dodaj pozostałą bitą śmietanę do masy serowej i delikatnie wymieszaj. Musisz działać szybko, żeby bita śmietana nie stężała zanim połączysz ją z serem.


Masa bez kokosu.


Wykończenie ciasta:

1. Biszkopt obróć do góry nogami (spód jest zawsze równy). 


Ciasto na zdjęciu ma 20 cm.
2. Połowę masy serowej wyłóż na biszkopt. 


Krem na zdjęciu jest bez wiórek kokosowych.
3. Na środku ciasta umieść malinową galaretkę. 



4. Na galaretkę wyłóż pozostałą część masy serowej. 
5. Wstaw ciasto na noc do lodówki. 
6. Na drugi dzień udekoruj ciasto wiórkami kokosowymi, zmielonymi pistacjami i świeżymi malinami posypanymi cukrem pudrem. 



Smacznego :). 
 
Propozycja dekoracji tortu.

94 komentarze:

  1. Mówisz,że prosty bo wygląda cudnie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda obłędnie! Piękne wykonanie tortu, na pewno spróbuję czegoś podobnego (niestety nie idealnie takiego samego ze względu na alergię). Śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest piękny. Wygląda jak z bajki, idealny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecudowny ! Piękna zastawa, piękne widelczyki, a tort po prostu bomba ! Zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bajecznie a smakuję pewnie jeszcze lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny tort;) zakochałam się od samego patrzenia;)

    OdpowiedzUsuń
  7. OMG! well done Alex! your cake is nicer than my...

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pięknie :) i pewnie równie dobrze smakuje :D mniam! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda na lekki i puszysty a to jest to co tygryski lubią najbardziej :))

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacja! pięknie Ci wyszedł:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pani Olu, to ciasto jest tak piękne, że upiekłam je wczoraj na moje imieniny. REWELACJA! Wszystkim w pracy bardzo smakuje! Dziękuję za przepis. Arleta

    OdpowiedzUsuń
  12. Olus wyglada przepieknie, po prostu walić wszystkie diety. Bede musiala zrobic, chyba zrobie na urodziny Faridka zamiast rafaello:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam kokos *__* A jak ślicznie wygląda ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudny!!!!! I chce, chce tym bardziej, ze syn mój jest fanem malin a mąż kokosa....

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda niesamowicie pysznie. Perfekcyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Te Twoje malinowe wpisy ! Dostałam zachcianki na maliny :):) czy ja sobie przypadkiem jakiegoś testu nie powinnam zrobić ? :):):)

    OdpowiedzUsuń
  17. Planuje zrobić taki tort na urodziny oczywiście z dużą pomocą mamy . Mam nadzieje że wyjdzie równie ładny jak i smaczny. Piękny.

    OdpowiedzUsuń
  18. mogę użyć serka z wiaderka delfiko ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie robiłam, ale wydaje mi się, że powinno wyjść. Ciasto może mieć jednak inny smak, bo twaróg jest kwaśniejszy. Dodałabym ciut więcej cukru. Pozdrowienia :)

      Usuń
    2. Cukru napewno wystarczy
      Ja dałam połowę tego co w przepisie bo wydawało mi sie duzo a i tak torcik wyszedł baaardzo słodki

      Usuń
  19. a czy jak włożę już na ser tą polewę malinową nie opadnie mi pod ciężarem? czy mase serową należy zrobić na 2 tury tak by jedna najpierw wystygła położyć mus malinowy i później drugą warstwą zalać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma potrzeby robić masy serowej na dwie tury. Masa serowa jest bardzo gęsta i utrzyma ciężar musu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  20. faktycznie nie było potrzeby robienia na dwie tury :) serniczek bardzo dobry :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówiłam, że wszystko wyjdzie świetnie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  21. Mam pytanie, chcę ten (super) torcik zrobić dla mojej siostrzenicy na urodziny...czy nie jest on zbyt słodki? Zależy mi, aby tort nie był za bardzo słodki gdyż mała ma 3 latka i jeszcze nie zaznała smaku słodyczy :-), czy zatem powinnam zmniejszyć ilość cukru, czy raczej pozostawić tak jak jest? Pozdrawiam
    ps. tort wygląda przepięknie chciałabym, aby i mi chociaż w połowie taki wyszedł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, bardzo mi ciężko odpowiedzieć na Twoje pytanie, bo każdy ma inną tolerancję na słodki smak. Ten tort próbowało kilkanaście osób i nikt nie powiedział, że jest słodki. Warstwa malinowa jest wręcz kwaskowata (oczywiście zależy od użytych malin).
      Dziękuję za miłe słowa. Na pewno tort wyjdzie piękny :)). Pozdrowienia!

      Usuń
  22. Zrobiłam tort- wyszedł przepyszny. Dodałam o połowę mniej cukru zarówno do malin jak i do masy serowej i mimo, że maliny same w sobie były kwaśne 2 łyżki cukru pudru spokojnie wystarczyły;) Także dla tych, co mniej słodzą polecam dodać mniej:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zrobiłam dla mamy z okazji jej święta- wyszedł cudowny, dziękuję za przepis!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że tort Tobie wyszedł :) Pozdrowienia dla Mamy :)

      Usuń
  24. mogę zamiast maln użyć truskawek?:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szwedusiu oczywiście, że możesz użyć truskawek. Będzie na pewno pyszne. Pozdrawiam :)

      Usuń
  25. Właśnie chłodzi się w lodówce na jutrzejsze urodziny. Już zacieram ręce, bo nieco kremu nie zmieściło się w tortownicy, więc legalnie wyjadłam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszedł obłędny! Zniknął prawie cały! Dziękuję:)

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę :)))) Pozdrowienia!

      Usuń
    3. Dziś znów robię - tym razem w wersji z truskawkami i truskawkową galaretką:) Nie mogę z siebie;)

      Usuń
  26. Przepraszam, ale mam takie głupie pytanie :) Opcjonalnie zamiast Malibu napisałaś, że można użyć olejku kokosowego i nie jestem pewna czy chodzi o taki, na którym można również smażyć potrawy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie nie Powinnam była sięlepiej wyrazić. Chodziło mi o esencję waniliową lub olejek zapachowy. Jeżeli będziesz używać olejku to pamiętaj, by dodać tylko kilku kropli do ciasta.

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za odpowiedź ;) Wolałam się upewnić, bo czasami mam różne głupie pomysły i nie wybaczyłabym sobie jakbym później zepsuła tak piękne ciasto :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  27. To będzie całkowita masakra! :( Piekłam już kiedyś biszkopt kakaowy chyba z 5 czy 6 jaj ale masa była puszysta, ta mi wyszła strasznie ciężka i gęsta, jakby nieodpowiednie proporcje były. obawiam sie, że to będzie całkowita kompromitacja :( A piekę ten torcik na jutro na swoje urodziny :/ ehhh... Oby chociaż trochę urósł, ale czarno to widzę.
    Teraz zajrzałam do tamtego przepisu i tam jest 100g mąki pszennej + 35g mąki ziemniaczanej i 3 łyżki kakao na 6 jaj, a tu jest taka proporcja (poza mąką ziemniaczaną) na 3 jaja. Biszkopt w piekarniku, ale boję się co tam zastanę za 10 min czy 15 min...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto było robione przez naprawdę wiele osób i nikt nie zgłaszał problemów z biszkoptem. On ma cięższą konsystencję od takiego robionego na 6 jajkach.

      Usuń
  28. Witam wczoraj zrobiłam ten torcik na swoje 25 urodzinki, ale nie dodałam kokosa, ani nic kokosowego, poza tym wg. przepisu ;) Torcik wszystkim bardzo smakował :)
    Wrzucę kilka zdjęć żeby się pochwalić :p
    http://imageshack.us/a/img819/9422/60c3.jpg
    http://imageshack.us/a/img62/3208/r9sx.jpg
    http://imageshack.us/a/img832/7637/csji.jpg
    Tylko żałuję, że nie przywiozłam z działki świeżej mięty, bo idealnie kolorystycznie by pasowała dookoła tych środkowych malin :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że po perypetiach z biszkoptem ciasto wyszło i Pani smakowało. Pozdrawiam serdecznie i życzę 100 lat :)

      Usuń
  29. Torcik pychota! I wbrew pozorom całkiem prosty do zrobienia :)
    Przydałoby się jednak delikatnie namoczyć biszkopt - myśl łasuchów już podczas jedzenia :) i byłby ideał! POLECAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysl z namoczeniem, jezeli ktos lubi bardzo wilgotny biszkopt. Pozdrawiam i bardzo ciesze sie, ze ciasto smakowalo :)

      Usuń
  30. Tort wyszedł obłędny moja 6 latka zachwycona jej goście również :). Zrobiłam go w wersji truskawkowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze, ze ciasto wyszlo i corcia zadowolona :). Wersja truskawkowa musiala byc pyszna! Pozdrowienia :)

      Usuń
  31. Wyszło pyszne! Skusiły mnie zdjęcia, szybko wydrukowałam i dopiero w sklepie przeczytałam skład - ale było warto! Szkoda tylko, że tyle naczyń do mycia ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Niestety sterta naczyń to negatywny skutek pieczenia wielowarstwowych ciast :)

      Usuń
  32. Super !! Za sam wygląd u mnie 6 + :) Ciasto czekało u mnie na specjalną okazje i się doczekało, na następny weekend zrobię je na swoje urodziny !! Mam nadzieje że mi wyjdzie !! Uwielbiam Twojego bloga ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Te ciasto mnie powaliło samym wyglądem !! :) Torcik czekał na specjalna okazje i się doczekał :) Na następny weekend zrobię go na swoje urodziny, mam tylko nadzieje ze mi wyjdzie !!! Uwielbiam Twój blog :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. kurcze, mam formę 25 cm ;/ jakoś zwiększyć proporcje??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm...zostawiłabym takie proporcje, jak na 23 cm. Ciasto będzie ciut niższe. Można spróbować zwiększyć proporcje o 0,25. Mam nadzieję,że wtedy będzie idealnie. Niestety to tylko moje zgadywanie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  35. właśnie wypróbowałam przepis, ciasto przepyszne, moim gościom bardzo smakowało, zamieniłam jednak żelatyne w kremie na smietan fix, bardzo łatwe w przyrządzeniu i efektowne :) polecam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Czy żelatynę(w proszku) należy najpierw zalać przegotowaną, schłodzoną wodą, a po napęcznieniu rozpuścić w wrzątku? Czy od razu mogę ją rozpuścić wrzątkiem?Z góry dziękuję za odpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej jest zalać żelatynę połową szklanki zimnej wody. Poczekać parę minut, a następnie powoli podgrzewać, by żelatyna się rozpuściła. Inny sposób to pokropienie żelatyny zimną wodą i po spęcznieniu dodanie do wrzątku. Radzę też przeczytać sposób użycia na opakowaniu Pani żelatyny.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  37. a czy pisząc olejek kokosowy masz na myśli aromat do ciast? czy olej kokosowy...bo aromatu nigdzie nie mogę spotkać..:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o aromat kokosowy lub esencję kokosową. Na pewno nie dawaj oleju! Jeżeli nie masz Malibu ani aromatu, to użyj esencji/aromatu waniliowego.

      Usuń
  38. Dziękuję ślicznie za odpowiedź i tym samym za pomoc :) mam nadzieję, że torcik wyjdzie równie apetyczny jak na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Mam jeszcze jedno pytanie, czy dwie galaretki rozpuścić w 150ml wody, czy dodać jej trochę więcej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę trzymać się przepisu i nie dodawać więcej płynu :)

      Usuń
  40. nie przepadam za słodkim, ale ten tort jest fantastyczny !

    OdpowiedzUsuń
  41. Pani Sylwia Sokołowska upiekła mój tort kokosowo-malinowy. Śliczny wyszedł

    [img]https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1509823_10152214552721337_1004482178_n.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  42. "A oto i mój torcik kokosowo-malinowy z Pani przepisu". Dziękuję za zdjęcie Pani Agnieszko Naruszewicz-Pydyn :).

    [img]https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1.0-9/600975_4725489542026_1366135514_n.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  43. Pani Olu, robiłam torcik, był pyszny... jednak chyba popełniłam jakiś błąd. Po wlaniu żelatyny z niewielką ilością śmiatany do miski, zrobiły mi się małe żelatynowe kulki które niestety zostały w masie, nie były bardzo wyczuwalne podczas jedzenia ale co zrobić żeby uniknąć tego? Robiłam inne ciasto z tą masą bo jest pyszna i to samo wyszło, eh...;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Beato powinna Pani bardziej rozrzedzić żelatynę za pomocą śmietany (w przepisie napisałam o 4 łyżkach i tyle mi wystarcza, ale można dać więcej). Następnie ubijać masę na wysokich obrotach (!) i stopniowo wlewać żelatynę. Może Pani żelatyna była już całkiem zimna i dlatego tak szybko stężała? Moja jest zawsze ciepła/chłodna. Czasami wcale nie czekam, aby żelatyna była chłodniejsza i do wrzącej dodaję śmietanę.
      Pozdrawiam i trzymam kciuki, aby następnym razem wszystko się powiodło.

      Usuń
  44. Witam. Planuję zrobić ten torcik na urodziny mojego męża. Dodam, że tak jak uwielbiam gotować, tak nie znoszę piec ;) Ale mam nadzieję, że wszystko się uda i wyjdzie pysznie. Nie jestem tylko pewna czy dobrze zrozumiałam jedną instrukcję. Chodzi mi o punkt 5 w wykonaniu galaretki. Tam jest napisane: "Wymieszaj kilka łyżek przecieru z galaretką i przelej do tortownicy". Czyli rozumiem, że do wykonania tego "wsadu" malinowego nie używamy całego przecieru tylko kilka łyżek? A jeśli tak to ile konkretnie łyżek Pani bierze? A może po wymieszaniu kilku łyżek z galaretką wlewamy to do reszty przecieru, mieszamy i dopiero wylewamy do tortownicy? Mam nadzieję, że nie zamotałam zbytnio? aha i czy jeśli będę używać truskawek to też po zmiksowaniu muszę je przetrzeć przez sito? Pozdrawiam bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Używa się całego przecieru (żelatynę z kilkoma łyżkami puree wlewa się do reszty zmiksowanych owoców). Według mnie truskawek nie trzeba przecierać przez sito, bo pestki są mniejsze. Proszę złożyć życzenia mężowi i trzymam kciuki za ciasto.

      Usuń
    2. miało być kilka łyżek (tak z pół szklanki) przecieru wymieszanego z galaretką. Po 14 godzinach w pracy nie myślę :p

      Usuń
  45. witam chce zrobic pani tort wyglada wspaniale chlopakowi na urodziny uwielbi kokosy:) jednak nie wiem czy spod tortu ma byc taki sma jak masa malinowa? i wlozone to w wieksza blache czy jak?
    chodzi mi dokldanie o to czy spod czekoladowy i masa malinowa maja miec takie samy wymiary i byc wlozone oprostu w wieksza tortownice? bo to wyglada tak jakby np spod czekoladowy mial 20 cm masa malinowa 18 cm a wszystko to wlozone w wieksza totownice... No nie wiem;(
    czekam na odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Angelo zarówno ciasto, jak i masa biała są na tortownicę o rozmiarze 23cm. Można też upiec ciasto 20cm co pokazałam na jednym ze zdjęć z wykonania. Masa malinowa może mieć 18 lub 20 cm.
      Muszę przyznać, że jeśli ciasto czekoladowe upiecze pani mniejsze, to wtedy tort wygląda jeszcze ładniej. Bez przekrajania jest cały biały, a po przekrojeniu kryje w sobie dwie kolorowe masy.
      Czyli podsumowując: masa biała: 23 cm, masa malinowa 18 lub 20 cm, ciasto czekoladowe: 23 cm lub 20 cm (jeśli chce je pani schować w masie białej). Pozdrawiam
      PS. proszę poczytać komentarze innych osób, może będzie łatwiej upiec to ciasto.

      Usuń
  46. po obejzeniu zdj jeszcze raz wydaje mi sie ze spod ma byc wiekszy niz ta malinowa masa tak?
    i wlozone w tortownice taka jak na spod i spod ma byc widoczny a masa malinowa z boku zakryta
    to moj pierwzsy taki tort mam nadzieje ze wyjdzie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę przeczytać mój powyższy komentarz do pani pierwszego komentarza i oprócz oglądania zdjęć proszę też przeczytać wstęp do postu i opis. Na spokojnie i bez spieszenia się.
      Proszę pytać jakby miała pani jeszcze jakieś pytania i poczytać komentarze innych czytelników.

      Usuń
  47. dziekuje w sobote robie tort,wszystko juz rozumiem;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  48. witam mam jeszcze jedno pytanie
    jestem bardzo zla poniewaz jutro sa urodziny a nasz piekarnik sie spalil jak na zlosc masakra:( a jestem zagranica zero znjamomych i nie mam gdzie upiec biszkoptu
    czy ten biszkopt moze byc kupczy kakaowy? Pytam bo pewnie inaczej jest pieczony ale nie mma pojecia co zrobic.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angela oczywiście, że możesz kupić biszkopt. Można też użyć biszkoptów (np. można je namoczyć w mocnej słodkiej kawie). Kombinuj :).

      Usuń
  49. super jest Pani kochana dziekuje za odp, juz tak sie balam:(
    och:)

    OdpowiedzUsuń
  50. namoczylam biszkopt slodka kawa
    Totr jest przepyszny, fantastyczny,kazdemu posmakowal....... zwłaszcza mojemu chłopakowi:P
    Dziękuje za wspaniały przepis:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się cieszę, że wszystko się udało! Super! :) Pozdrowienia

      Usuń
  51. Kolejne zdjęcia tortu przysłała Pani Aleksandra Bratowska. Bardzo dziękuję!

    [img]http://i57.tinypic.com/29y05jc.jpg[/img]
    [img]http://i57.tinypic.com/2ep65cj.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  52. Witam, chciałabym zrobić ten torcik w trochę innej wersji - bardziej tradycyjnej: biszkopt-mus malinowy-biszkopt-masa serowa-biszkopt. czy masa serowa wytrzyma ciężar biszkoptu? Pozdrawiam Paulina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Paulino, moja standardowa odpowiedz w takich wypadkach jest: nie wiem, bo ciasta w ten sposob nie robilam i nie wezme odpowiedzialnosci za ewentualny "klops" ;).
      Wydaje mi sie, ze powinno byc wszystko OK, tylko przelicz proporcje, bo nie wiem czy potrzebujesz az tyle tej masy serowej. Swoja droga w moim torcie masa serowa wytrzymala ciezar musu, ktory jest duzo ciezszy od biszkoptu.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  53. Witam.Tort jest przepyszny. Robiłam go w miniony weekend na próbę przed imprezą urodzinową córeczki. Nie wyszedł tak idealny, jak Twój, ale i tak uważam, że jest piękny:) Dodałam mniej cukru i wszystko robiłam w tortownicy 26 cm a i tak masy serowo-śmietanowej było za dużo więc z przyjemnością dojadłam ją samą. Polecam ten przepis:) Bożena

    OdpowiedzUsuń
  54. Zdjęcie tortu przysłała Pani Agnieszka Hajduga :)

    [img]http://i61.tinypic.com/rlf529.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  55. Piękny, na pewno wypróbuję przy najbliższej okazji:)

    OdpowiedzUsuń