9 lutego 2013

SERNIK NA ZIMNO Z PTASIM MLECZKIEM



Parę dni temu dostałam E-maila od czytelniczki, która prosiła o podanie przepisu na ładnie wyglądające ciasto, które nie będzie wymagało pieczenia. Pani Monika organizuje za 2 tygodnie parapetówkę, ale jeszcze nie dorobiła się piekarnika. 
Dzisiejsza propozycja jest równie szybka i łatwa w wykonaniu, co publikowany parę tygodni temu, sernik na zimno Tiramisu. Dzięki galaretce i ptasiemu mleczku, wygląda bardzo ładnie w przekroju.
Mam nadzieję, że Pani Monika będzie z ciasta zadowolona, a przyjęcie się uda :).

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 


Składniki:


  • 80 dkg twarogu (użyłam tłustego z wiaderka)
  • pół litra kremówki 30%
  • 2 łyżeczki esencji waniliowa lub cukier waniliowy
  • 3/4 szklanki cukru
  • sok z 1 cytryny
  • skórka z 1 cytryny
  • 8 łyżeczek żelatyny
  • markizy ze śmietankowym/waniliowym nadzieniem
  • ptasie mleczko (ilość i smak dowolny)
  • 2 czerwone galaretki
  • maliny (użyłam mrożonych)



Wykonanie:

1. Twaróg utrzyj z cukrem, esencją waniliową, skórką i sokiem z cytryny.
2. Żelatynę skrop zimną wodą, żeby napęczniała. Następnie wymieszałam ją z pół szklanki wrzącej wody. Odstaw do ostygnięcia.
3. Ubij kremówkę na sztywną bitą śmietanę.
4. Wciąż płynną żelatynę połącz z 1 szklanką masy serowej.
5. Miksując resztę masy serowej, dodawaj szybko szklankę masy z żelatyną.
6. Delikatnie mieszając połącz masę serową z bitą śmietaną.
7. Na dnie naczynia (wielkość: 18 x 28 cm; wysokość ścianki: 9 cm) wyłóż markizy. Wylej na nie połowę masy serowej. Wyłóż na niej ptasie mleczko i zalej pozostałą połową masy.
8. Odstaw do zastygnięcia. W międzyczasie przygotuj galaretkę (według instrukcji na opakowaniu).
9. Wyłóż na serniku maliny i zalej je tężejącą galaretką.
10. Wstaw ciasto do lodówki na kilka godzin.


23 komentarze:

  1. Pięknie wygląda ten przekrój :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jej genialny pomysł by w pojemniczku zrobić! super

    OdpowiedzUsuń
  3. No ten patent z ptasimi mleczkami po prostu MUSZĘ powtórzyć, Małżon jest ogromnym łasuchem na ptasie mleczko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie bardzo ładnie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  5. ale fajny pomysł:) rewelacja:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ten środek jest po prostu bajeczny! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pomysł wprost cudowny!
    bardzo kreatywnie :]

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten przepis skradł moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten sernik jak niczym domek z bajki z przekrzywionymi okienkami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę intensywnie o tym, że przy okazji postu należałoby zrzucić kilka(kilkanaście)kg, ale czy się da jak tu wchodzę na blog Aleksandry i.... ślinka spływa mi po piętach...........................Masakra :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczne, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo szybko sie robi, polecam

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż przyszedł mi apetyt...;) Muszękoniecznie takie zrobic!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo mi smakuje a szegulnie mojej rodzinie ..bardzo polecam ymmmmmmmmmmmmm pycha. <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ciacho wyszło super! Dzięki za przepis!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Najlepszy sernik! Bardzo nam smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kolejny raz skorzystałam z Pani przepisu. Sernik wyszedł rewelacyjnie. Zniknął szybko, a goście zażyczyli sobie przepis na ten sernik:) Dziś będę kończyć ciasto 3 BIT i już nie mogę się doczekać kiedy będzie gotowe:) Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  19. sernik pyszny, gościom smakowało:)

    OdpowiedzUsuń