25 lutego 2013

CZEKOLADOWE MOTYLKI (zdj. krok po kroku)


Miałam dzisiaj okazję przetestować naprawdę świetny kuchenny gadżet - pisak do dekorowania ciast firmy tescoma


Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 



Nie potrafię dekorować tortów i w tym temacie stawiam na prostotę, ale teraz pewnie zacznę eksperymentować :). 
Pisak ma silikonową obudowę, więc można samemu dozować ilość kremu/czekolady (dzięki temu dekorowanie jest naprawdę proste, nawet dla mnie!). Muszę powiedzieć, że pisak jest dużo wygodniejszy od wcześniej używanych przeze mnie rękawów cukierniczych. Mam nadzieję, że w przyszłości będzie można dokupić dodatkowe końcówki (na ten moment pisak sprzęt sprzedawany jest z 5 końcówkami). 
Pisak można kupić w sklepie internetowym firmy tescoma: sklep. Polecam :)




Na około 10 motyli 3D potrzebowałam 100 gramów gorzkiej czekolady

Wykonanie:

1. Na pergaminie narysuj motyle. 


2. Obróć kartki na drugą stronę, aby czekolada nie zetknęła się z grafitem. 


3. Kilkukrotnie złóż folię aluminiową, aby była stabilniejsza. Złóż na pół i rozłóż (zdjęcie poniżej). Oprzyj boki folii o jakieś przedmioty (użyłam czekolady). 


4. W kąpieli wodnej rozpuść czekoladę i doprowadź do temperatury pokojowej. 


5. Przygotowałam pisak i wybrałam odpowiednią końcówkę. 


6. Kierując się wzorem rysuj czekoladą motyle. 



7. Przełóż motyle na folię aluminiową i pozostaw do całkowitego zastygnięcia (można też włożyć ozdoby do lodówki). 


8. Zastygnięte motyle bardzo delikatnie (!) oddziel od pergaminu i udekoruj nimi babeczki lub ciasta.


Pisakiem można też łatwo tworzyć czekoladowe napisy. 


Grubsza końcówka jest idealna, np. do utworzenia kropeczek.


32 komentarze:

  1. Pięknie wyszły. Są wręcz cudowne. Nie mogę oderwać wzroku od ich delikatnych skrzydełek. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wręcz bajeczne te Twoje motylki :))) super! Gadzet bardzo mi sie podoba. Przydałby mi sie taki :))
    Pozdrawiam i życze kolejnych fajnych inspiracji :)))
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny sposób, muszę koniecznie kupić i wypróbować pisaki!!

    OdpowiedzUsuń
  4. o! Fajne rzeczy można zrobić za pomocą tego pisaczka!!! Motylki są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne motylki! A czy pisak jest łatwy do umycia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam ozdoby w dwóch turach, za pierwszym razem zostawiłam w pisaku czekoladę i po jej zastygnięciu było mi ciężko go wyczyścić (pomogło pozostawienie na parę minut w gorącej wodzie). Za drugim umyłam zanim czekolada zastygła i wystarczyło przepłukanie :). Pozdrawiam i dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
    2. Dziękuje za odpowiedź. Zdecydowałam się na zakup :-) Na Allegro kosztuje tyle samo, ale przesyłka tańsza niż z Tescomy.Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Witam,
    Z tego co widzę na stronie w opisie jest informacja że są dwie końcówki,a Pani pisze o 4 ? Chciałabym go zakupić ale sama nie wiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Aniu pisak ma 5 końcówek. Może jest błąd na stronie. Warto kupić :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Cudne! Aż zazdroszczę talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. rewelacja,gdzie można kupić taki gadżet,jaka jest cena?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Link do sklepu: http://www.tescomapolska.pl/pieczenie/przybory-i-akcesoria-do-pieczenia/delicia/630536-pisak-zdobiacy-delicia kosztuje prawie 57 zł. Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. pięknie wyglądają:) rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję Wam wszystkim za miłe komentarze i cieszę się, że spodobały się Wam moje ozdóbki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wooow! Napatrzeć się nie mogę na tego motylka! :D przepiękny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba nigdy bym takich ślicznych nie zrobiła :) Nie mam cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjny pomysł! Efekt przykuwający oko, a wykonanie wydaje się być dosyć proste... ciekawe czy faktycznie będzie tak łatwo jak się do tego zabiorę :P

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny pomysł, muszę koniecznie gdzies wykorzystać :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przedmioty Tescomy są boskie! Ich ceny czasami mniej:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacyjnie to wygląda !
    Wierzyć się nie chce co można stworzyć ! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow! Ale fajny pisak! Szkoda tylko, że taki drogi :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Genialne, myślę, że kiedyś coś takiego wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajowe, widziałam kiedyś takie tylko, że białe. Niestety zawsze jestem zbyt leniwa żeby je zrobić;/ Twoje są cudne! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow... WOW! Coś niesamowitego, zazdroszczę talentu ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne te motyle. Aż dech zapiera :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Niezwykłe są te motyle. ; ))
    Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  23. przepięknie :) muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Super sprawa, ja ostatnio kupiłam podobne pojemniczki plastikowe które się naciska( buteleczka ma kształt harmonijki) z różnymi końcówkami ale do tego typu prac się nie nadają:(( te wyglądają całkiem fajnie:) Może się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń