6 lutego 2013

Co to jest: SUSZONE KWIATY LAWENDY?


Używanie lawendy w kuchni to dla mnie duża nowość. Lawendowy zapach kojarzył mi się głównie z potpourri i nigdy nie pomyślałam, że może nim pachnieć, np. ciasto.

Okazuje się, że lawenda ma w kuchni wiele zastosowań: można dodać jej do cukru, aby uzyskać przepięknie pachnący cukier lawendowy, wykorzystana do naparów lub nalewek, nadaje im właściwości relaksujących.

Herbatka z lawendy pomaga zbić gorączkę, nerwice, oczyszcza organizm z toksyn.

Lawendowe pole o świcie (zdj. http://www.dailymail.co.uk)




2 komentarze:

  1. W ogrodzie lawendy pełno, jakoś zawsze tylko do szafy wkładałam , żeby ładnie pachniało. Zapach lawendy zawsze działał na mnie relaksująco i gdzieś tam w podświadomości , cofał mnie do czasów naszych prababek, do małych ogródków z białym płotkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wśród wielu marzeń mam jedno ... takie podróżnicze trochę, a trochę fotograficzne marzenie - stanąć w takim lawendowym polu o świcie , w południe , o zmierzchu ...

    OdpowiedzUsuń