13 lutego 2013

Co to jest: MELASA Z GRANATÓW?


Melasa z granatów to jeden z moich ulubionych dodatków do sałatek. Jej słodko-kwaśny smak dodaje głębi świeżym sałatom. 
Melasa nie jest melasą w ścisłym tego słowa znaczeniu; jest to długo gotowany, gęsty owocowy syrop. Jest używany głównie na Bliskim Wschodzie, np. w Izraelu i Iranie. 

Syrop z granatów ma szerokie zastosowanie w kulinariach: dodaje się go do marynat do mięsa (świetne do grillowania), ciast, sałatek, czy zup. Przeczytałam, że idealnie współgra z przecierem pomidorowym i zupie pomidorowej nadaje wyjątkowego smaku (w najbliższym czasie będę musiała ją wypróbować). 

Inne nazwy: 

rob-e anar (perski)
dibs rumman (arabski)
nar ekşisi (turecki)

Do kupienia w dobrych arabskich sklepach :). 



7 komentarzy:

  1. Też posiadam :). Dawno nie używałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie interesuje jak to samemu zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wlasnie jak to sie robi??

    OdpowiedzUsuń
  4. http://www.foodnetwork.com/recipes/alton-brown/pomegranate-syrup-or-molasses-recipe/index.html tutaj jest link. Sama melasy nigdy nie robiłam. Zawsze ją kupuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już myślałam, że sama zrobiłaś!A skąd ja Ci wezmę dobry arabski sklep? :)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dostępna w polskich sklepach internetowych. Właśnie przed chwilą sprawdziłam. Wystarczy wyszukać w google :).

      Usuń
  6. Można ją kupić w AUCHAN 😊

    OdpowiedzUsuń