8 lutego 2013

CIASTO CZEKOLADOWE Z TWAROGIEM I WIŚNIAMI


Dzisiejsze ciasto to propozycja dla czekoladowych entuzjastów. Pyszne brownie idealnie komponuje się z masą serową i wiśniami. Polecam :). 

Podobne przepisy:


Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 




Przepis pochodzi z Say7 Forum

Składniki:

  • 100 gramów ciemnej czekolady
  • 120 gramów masła
  • 150 gramów cukru
  • 4 jajka
  • 150 gramów mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 300 gramów tłustego twarogu, zmielonego (użyłam twarogu z wiaderka)
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 300 gramów wiśni (świeżych, mrożonych,  z kompotu lub z likieru)
  • szczypta soli


Wykonanie:

1. Połam czekoladę na kawałki i rozpuść ją razem z masłem (na małym ogniu, nie zagotowuj). Odstaw do ostygnięcia. 
2. W osobnej misce utrzyj 2 jajka z 50 gramami cukru, solą i cukrem waniliowym. 
3. W następnej misce wymieszaj (najlepiej za pomocą trzepaczki) twaróg, resztę cukru (100 gramów) i pozostałe 2 jajka. Mieszaj do uzyskania gładkiej masy. Odstaw. 
4. Do masy jajecznej dodaj roztopioną czekoladę. Wymieszaj. Następnie dodaj proszek do pieczenia i mąkę. 


5. Okrągłą tortownicę o średnicy 23 cm (lub mniejszą) natłuść i posyp mąką. 
6. Na spodzie formy rozsmaruj 1/3 masy czekoladowej (z ciastem czekoladowym trochę trudno się pracuje, bo jest dość gęste). Wyłóż na nią połowę masy serowej i poukładaj połowę wiśni. Następnie ponownie rozsmaruj 1/3 masy czekoladowej, resztę masy twarogowej i wiśnie. Na  wierzchu wyłóż masę czekoladową. 


7. Ciasto piecz 40-50 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.  


Smacznego :))


26 komentarzy:

  1. pysznie wygląda jak dla mnie rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  2. extra pomysł na słodkie co nieco:)

    OdpowiedzUsuń
  3. UMMM... WYGLĄDA SUPER I PEWNIE SMAKUJE WYŚMIENICIE!!!POŁĄCZENIE WIŚNI Z SEREM I CZEKOLADĄ POEZJA !!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wygląda wpisuje sobie na listę ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie wygląda to ciacho :) a dzisiaj o podobnym cieście myślałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne ciasto i przepysznie wygląda !
    PS. Witaj Aleksandro, dawno u Ciebie nie byłam, ale na pewno nadrobię ! Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne i apetyczne połączenie smaków i kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiśnie i czekolada -duet doskonały...

    OdpowiedzUsuń
  9. obłędne połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda obłędnie - aż się chce polizać monitor patrząc na te zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam...mimo moich małych umiejętności kulinarnych wyszło, może nie jak z obrazka ale pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hmm... wlasnie wstawiłam do piekarnika. zobaczymy jak bedzie za 50 minut, mam nadzieje ze dobrze. Pierwszy raz robie, a jutro przychodza goscie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. apetycznie wygląda,zastanawiam się czy mozna było by zrobić taki wypiek zamiast czekolady używając kakao czyli typowy murzynek połączony z serem i wisienkami...jak pani myśli?pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy tak nie robiłam, więc trudno mi powiedzieć czy się uda. Ciasta muszą być jednakowo ciężkie. Warto jednak spróbować i sprawdzić, bo może wyjdzie pyszne ciasto (biorąc pod uwagę smak murzynka). Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. jeśli chce się uzyć kakao zamiast czekolady wystarczy dodać większą ilość masła. albo najpierw zrobić własną "czekoladę" roztapiając masło i wmieszając w nie kakao i względnie śmietankę i cukier ;)

      Usuń
  14. Witam ,w przepisie jest 4 jajka , a uzyla pani tylko 2 -ch jajek ,a co zrobic z nastepnymi dwoma jajkami ,czy dac do sera ?


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, bardzo prosze dokladnie przeczytac opis wykonania. Pozostale dwa jajka dodaje sie do masy serowej. Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. CIASTO PYSZNE. Jednego dnia zrobiłam jedno, a następnego dnia robiłam po raz kolejny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i bardzo się cieszę, że ciasto smakuje :) Pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  16. Ciasto pyszne to za mało, wprost obłędne! choć wiśnie zamieniałam na maliny i borówki (za późno zorientowałam się, ze już nie czas na świeże wiśnie;) to sam zapach po wyjęciu z piekarnika był już niesamowity. Pozdrawiam, Anka

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje już w piekarniku ale mam spore obawy czy się uda, głównie dlatego, że masa serowa wyszła rzadka i mało mi zostało ciasta czekoladowego na górę ale czekam. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie także wyszła bardzo rzadka masa serowa (mimo że ser twarogowy, twardszy), więc zaryzykowałam i zrobiłam spód i wierzch z masy czekoladowej, a środek wiśnie plus 1/2 zrobionej masy serowej (pozostałą część wylałam).
    Co zrobić, aby masa następnym razem nie była rzadka?

    OdpowiedzUsuń
  19. Mnie także wyszła bardzo rzadka masa serowa,wlasnie sie piecze,czekam na efekt,zapach nieziemski,pozdrawiam :)Agata

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyszło idealne! Dodatkowo polałam rozpuszczoną karmelową czekoladą z odrobiną śmietanki. Przepis zapisuję do moich ulubionych :) Pozdrawiam, Adriana

    OdpowiedzUsuń