21 stycznia 2013

SERNIK TIRAMISU NA ZIMNO (zdj. krok po kroku)



Niedawno wróciłam z cudownego urlopu w Polsce. Na koniec mojego pobytu przygotowałam dla rodziny sernik tiramisu. Miałam zamiar go upiec, ale potem wpadłam na pomysł przygotowania sernika na zimno (jako, że mam tego typu deserów mało na blogu). 
Ciasteczkowy spód ma niewiele wspólnego z klasycznym tiramisu, ale dzięki niemu łatwo się sernik kroi i jest stabilny na talerzu. 
Ważne, żeby użyć formy do ciast otwieranej - dzięki temu nie będzie problemu z wyjęciem ciasta. 
Ciasto bardzo smakowało rodzinie i naszym znajomym. Polecam!  

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 


Składniki na spód:

  • 2 duże opakowania herbatników (po zmieleniu musi ich być około 1 szklanki)
  • pół szklanki zmielonych na mąkę orzechów laskowych lub migdałów (bez skórek)
  • około 70 gramów stopionego masła 


Wykonanie:

1. Pokrusz herbatniki i zmiel je na mąkę.
2. Rozpuszczone i przestudzone masło wlej do herbatników i orzechów, zmieszaj wszystko ze sobą. 


3. Wyłóż dużą formę keksową (lub 25 cm tortownicę) herbatnikami. Wyrównaj masę i dociśnij na całej powierzchni. Masa powinna być plastyczna, ale niezbyt tłusta. 


4. Wstaw formę do lodówki na czas przygotowywania masy. 

 Składniki masę serową i przełożenie ciasta:


  • 600 gramów Mascarpone (kupiłam w Lidlu, według mnie jest najsmaczniejszy)
  • 500 ml kremówki 36%
  • 1,5 szklanki cukru pudru
  • 5 łyżeczek żelatyny w proszku
  • pół szklanki wrzątku, do żelatyny
  • 2 łyżeczki esencji waniliowej
  • 9 podłużnych biszkoptów posypanych cukrem (być może będzie ich potrzeba więcej - ilość zależy od wielkości formy)
  • kakao, do posypania ciasta (zużyłam około 6 łyżek)
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • pół szklanki wrzątku, na kawę
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1/3 szklanki amaretto lub likieru kawowego

Być może będziesz potrzebować więcej płynu do namoczenia biszkoptów - wszystko zależy ile ich zużyjesz.

Wykonanie:

1. Żelatynę wsyp do wrzątku i mieszaj, aż do jej rozpuszczenia. Odstaw do schłodzenia.
2. Kawę z dwiema łyżeczkami cukru zalej wrzątkiem. Wymieszaj i odstaw do schłodzenia - do zimnej/chłodnej kawy dodaj alkohol (dodałam alkohol przed samym namaczaniem biszkoptów).


3. Wymieszaj ser z połową cukru pudru i esencji waniliowej za pomocą trzepaczki. 
4. Ubij kremówkę na luźniejszą bitą śmietanę z pozostałą połową cukru pudru. 
5. Około 4 łyżki bitej śmietany wymieszaj z chłodną żelatyną. Miksuj ponownie kremówkę wlewając cienkim strumieniem żelatynę - ma to trwać tylko chwilę, chodzi o dobre połączenie się żelatyny i ubicie kremówki na sztywną bitą śmietanę. 
6. Od razu dodaj kilka łyżek bitej śmietany do mascarpone - wymieszaj trzepaczką - rozluźni się ser. 
7. Dodaj pozostałą bitą śmietanę do masy serowej i delikatnie wymieszaj. Musisz działać szybko, żeby bita śmietana nie stężała zanim połączysz ją z serem. 


8. Połową masy serowej wyłóż formę. 
9. Na masie układaj mocno namoczone w kawie biszkopty. 
10. Posyp biszkopty grubo kakao. 


11. Na kakao wyłóż pozostałą część masy serowej - uważaj, żeby zbytnio nie zmieszać masę z kakao. 
12. Posyp ciasto kakao i wstaw na noc do lodówki. 

Smacznego :)


21 komentarzy:

  1. Ale musi być smaczny! mniam! :DD

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda, bardzo lubię tiramisu:) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. brak mi słów, niesamowity deser!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm, jeszcze takiego nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! Nie dziwię się ,że smakowało całej rodzince, aż ślinka leci! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. ale cudo! pomysł na sernik rewelacyjny

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm, wygląda wspaniale :) Kusi mnie dzisiaj to tiramisu ze wszystkich stron ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. chciałabym zrobic to w wersji toru dla córki- bez alkoholu w tortownicy- zastanawiam sie tylko nad tym czy to ciasto jest na tyle stabilne zeby mozna bylo go pokroic jak na tort. I jak układac te biszkopty?? moze kupic okrągłe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Klaro, ciasto było bardzo stabilne, więc nie będziesz mieć problemu z krojeniem ciasta. Myślę, że kupno okrągłych biszkoptów to dobry pomysł - ładnie będzie wyglądać w przekroju :).

      Usuń
  9. Przepis wygląda przepieknie i aż mi ślinka pociekła:-) aaa i mam pyt gdzie kupiłaś takie ładne naczynie?? To jest taka blaszka odpinana? Przydałaby mi sie taka:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam pytanie: gdzie kupiłaś takie biszkopty?

    OdpowiedzUsuń
  11. i okrągłe i podłużne biszkopty można kupić w Lidlu albo Biedronce.Asia

    OdpowiedzUsuń
  12. Justyna (także kulinarna blogerka) wypróbowała mój sernik na zimno a'la tiramisu. Dziękuję za zdjęcie!

    [img]http://img.darmowetv.pl/images/1unnamed.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham takie kawowe ciasta jak Tiramisu. Koniecznie muszę spróbowac u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie z córką zrobiłyśmy sernik Tiramisu (chłodzi się w lodówce) jutro po obiadku będziemy smakować .Mam nadzieję że będzie tak pyszny jak wygląda .Robiłam już kilka przepisów z tej strony np. Shrek ,babkę zebrę wszystko wyszło smaczne. Nareszcie ktoś założył stronę z pysznymi i prostymi przepisami .Pozdrawiam i dziękuję że mogę korzystać z waszych pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Basiu dziękuję za tak miły komentarz :) Pozdrowienia dla Pani i córeczki :)

      Usuń
  15. Witam Pani Olu ! Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu. Tym razem popełniłam SERNIK TIRAMISU NA ZIMNO wg. Pani przepisu. Była chęć na coś słodkiego na niedzielę , a w lodówce był serek mascarpone i śmietana . Zajrzałam więc na Pani stronę szukając pomysłu i wpadłam na w/w przepis.Łatwość wykonania i szybkość zastygania pozwoliła się nam cieszyć jego smakiem już wczoraj w kilka godzin po zrobieniu .Czyli niebo w gębie . Polecam ! Zdjęcie wysyłam na e-mail.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Elu (elasz) bardzo dziękuję za zdjęcie :)

      [img]http://i61.tinypic.com/2vbn6fp.jpg[/img]

      Usuń