17 stycznia 2013

ŁATWY I SMACZNY OBIAD: SCHAB W SOSIE


Ten obiad to dowód na to, że aby otrzymać pyszne danie, wcale nie potrzeba wielu składników ani dużo umiejętności kulinarnych. 
Do tego podstawowego sosu można dodać pieczarki, warzywa - wszystko zależy od Waszej inwencji :). 

Przepis na surówkę z powyższego zdjęcia znajdziecie tutaj: klik!

Polecamy, jako dodatek do schabu, placki ziemniaczane z ugotowanych ziemniaków i ziół.



Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 




Składniki:


  • 1 kg schabu
  • olej do smażenia
  • 1 cebula
  • sól
  • pieprz
  • łyżka skrobi kukurydzianej (być może potrzeba będzie więcej - wszystko zależy od ilości płynu)
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe
  • garść poszatkowanej natki pietruszki (opcjonalnie)


Wykonanie:

1. Schab pokrój na plastry o grubości około 1 cm.
2. Oprósz je solą i pieprzem. Wetrzyj przyprawy w mięso. Skrop mięso oliwą.


3. Miskę, w której znajduje się mięso przykryj folią spożywczą. Włóż miskę na noc do lodówki (lub przynajmniej na 2 godziny).
4. Rozgrzej patelnię. Lekko podsmaż na oleju mięso z obu stron.



5. Odcedzone mięso z tłuszczu przełóż do garnka.



6. Na tłuszczu po smażeniu mięsa podsmaż pokrojoną w piórka cebulę (można dodać odrobinę więcej tłuszczu jeżeli mało go zostało po smażeniu mięsa).



7. Przełóż cebulę do garnka z mięsem i zalej ciepłą wodą - woda powinna przykryć powierzchnię mięsa. Do  wody dodaj ziele angielskie i liście laurowe.
8. Gotuj mięso do miękkości - garnek powinien być częściowo przykryty pokrywką. Jeżeli będzie mało wody, to można uzupełnić płyn wrzącą wodą.




9. Kiedy mięso będzie miękkie wyciągnij je na półmisek.
10. Do zagęszczenia sosu użyj 1 łyżki skrobi kukurydzianej: skrobię rozpuść w pół szklanki zimnej wody. Powoli wlewaj skrobię do sosu - cały czas go mieszaj. Sos powinien się wciąż gotować na małym gazie. Jeżeli po zagotowaniu sosu jest on wciąż za rzadki, to dodaj jeszcze odrobinę skrobi wymieszanej z wodą.
11. Dopraw sos solą i pieprzem i wsyp do niego natkę pietruszki.
12. Schab podawaj gorący z pampuchami, blinami, ziemniakami, kluskami śląskimi lub ryżem.

Smacznego :)

46 komentarzy:

  1. O la..la.. taki sos z kluskami slaskimi ...ale mi smaku narobilas..

    OdpowiedzUsuń
  2. po co ja to czytałam o tej porze? Schab się właśnie rozmraża, mam pomysł na jutrzejszy obiad :) A teraz idę coś zjeść....... :))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  3. taki obiad to lubię w niedzielę za serwować, chętnie wykorzystam tym razem Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też tak kombinuję, do cebuli dodaję przecier pomidorowy i mam kotlety w gęstym sosie pomidorowo-cebulowym, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. to będzie mój przepis na kolejny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za przepis, bo sos jest mega! Tomek (student bez kulinarnego doświadczenia :) )

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy to danie będzie dobre i dobrze wyglądające na drugi dzień?

    OdpowiedzUsuń
  8. ile mniej więcej czasu powinno się to mięsko dusić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na małym gazie gotujemy mniej więcej godzinę. Mięsko ma być miękkie.

      Usuń
  9. Uwielbiam takie gotowanie, przepyszne wychodzą takie dania, a i podać wcale nie jest ciężko

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za przepis na obiad bo juz nie wiedziałam co gotować

    OdpowiedzUsuń
  11. czy zamiast skrobi można dodać do zagęszczenia śmietanę z mąką,czy ta skrobia dodaje jakiś inny smak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można zagęścić mąką i śmietaną :). Skrobia nie nadaje smaku, ale jest to bardziej dietetyczna wersja zagęszczania. Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Pycha, kolejny raz już robię z kluskami slaskimi i to danie weszło już na stałe do mojego menu

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny przepis. Wyszedł przepyszny obiadek :) Polecam

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo smaczny obiad nam wyszedł dzięki Pani :) Wczoraj podałam z kluskami, a dzisiaj z kaszą. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyszło pyszne jedzonko,bardzo dziękuję za szczegółowy przepis.W mojej wersji była karkówka.Mięsko i sos bardzo lekkie dla żołądka.Serdecznie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  16. wlasnie robie ale bez skrobi tylko maka zageszcze ;) Dziekuje za ten prosty przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zamierzam się na niedzielny obiad w babcinym stylu. Jeśli nie wpadnie mi pod rękę skrobia kukurydziana, pozostanę przy lekkim zagęszczeniu mąką pszenną - myślę, że nie będzie to profanacja. Tak czy inaczej, przepis inspirujący w swej prostocie. Wcześniej, za moją mamą, w podobny sposób przyrządzałem karczek wieprzowy. Smaczliwe nieprzyzwoicie, jednak rodzina, mimo ochów i achów, zaczęła domagać się wersji bardziej dietetycznej. A że domownicy preferują kuchnię staropolską, przewiduję że niskotłuszczowy schab załatwi sprawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrobię kukurydzianą można też zamienić na mąkę ziemniaczaną. :)

      Usuń
    2. Zrobiłam super kotlety schabowe, w sosie, najznakomitsze w smaku, inne niż w panierce !! Mniam ! Polecam !

      Usuń
  18. czy skrobia kukurydziana to to samo co mąka kukurydziana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To oczywiscie nie jest to samo, ale oba produkty maja bardzo podobne wlasciwosci, wiec czesto sa zamiennie uzywane w kuchni.

      Usuń
  19. Wlaśnie przygotowuje taki obiadek, pierwszy schab w moim zyciu, bo jestem dopiero poczatkujaca pania domu i w moim nowym mieszkanku :) Bardzo mi sie spodobal Wasz przepis, wszystko krok po kroku wytlumaczone, do tego zdjecia, REWELACJA! Gorace podziekowania dla Was ze znalazlyscie czas zeby stworzyc taka stronę i pokazac innym, ktorzy tak jak ja dopiero poczatkuja w kuchni jak przyrządzić potrawy, ktore do tej pory tylko spozywalismy a teraz musimy je przygotowac :) WIELKIE DZIEKI! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę bardzo dziękujemy za przemiły komentarz. Dla takich słów warto prowadzić bloga :) Pozdrawiamy!

      Usuń
  20. Zdjęcie schabu w sosie własnym przysłała Pani Patrycja Czapska :)

    [img]http://i59.tinypic.com/11t510p.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  21. mój juz gotowy na jutro, pyszny, dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  22. uwielbiam ;) a swoją drogą, przepisy Aleksandry i jej mamy? siostry prędzej ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Hmmm pysznościowo :D świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam właśnie kończy mi się wszystko gotować :) sosik ziemniaki a do tego buraki zasmażane i juz się doczekać nie mogę hehe do sosu dodałem troche gałki muszkatołowej pierwszy raz w życiu pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. właśnie przygotowuję się do pierwszego gotowania w życiu mam nadzieję że mi wyjdzie!
    a tłuszcz z patelni niepotrzebny? wylać go?

    OdpowiedzUsuń
  26. Schabik przepyszny!
    Trochę zmodyfikowałam, bo zamiast skrobi kukurydzianej dodałam ziemniaczanej bo niestety innej nie miałam w zasięgu i dodałam także niecałą łyżkę sosu sojowego do sosu. Muszę przyznać, ze nie spełniły się moje obawy na temat duszonego schabu, czyli że będzie suchy. Był mięciutki, zupełnie nie suchy i najlepszy schab w wersji nie smażonej i pieczonej jaki udało mi się zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  27. Wielkie dzięki za przepis !!! - wyszło pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja natomiast taki schab robie od długich lat-i bardzo go lubie nadal.

    OdpowiedzUsuń
  29. Super przepis polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. poza solą i pieprzem oprószyłam schab odrobiną wędzonej słodkiej papryki, wyszło bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń