4 lipca 2012

AKSAMITNA CZEKOLADOWA TARTA Z CHILLI


(Recipe in English)

Jestem zadowolona :). Moja czekoladowa tarta okazała się hitem wśród moich gości. Delikatny czekoladowy mus zaskakiwał, kiedy nagle wybuchała w buzi ostrość chilli.
Chilli nie może być za dużo. Musi przebić się przez smak czekolady, ale na pewno osoba jedząca ciasto nie powinna każdego kęsa popijać wodą.
Świeże owoce i śmietana idealne skomponowały się z mocnym czekoladowym smakiem.
Jestem przekonana, że ciasto Wam zasmakuje :)

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 

W tle Gabrysia robi zdjęcia tarty. 


Składniki na tartę (23 cm):

  • 6 łyżek masła
  • 2 łyżki kakao
  • 270 gramów ciastek digestive oblanych czekoladą
  • 250 ml kremówki
  • 260 gramów ciemnej czekolady (użyłam czekoladę 55%)
  • 4 łyżki cukru pudru
  • łyżeczka cynamonu
  • 2 jajka
  • łyżeczka esencji waniliowej
  • chilli w płatkach lub proszku (użyłam obu - nie podaję ilości, ponieważ chilli różnych producentów jest mniej lub bardziej ostra)
20/07/2012 - robiłam tartę jeszcze dwa razy od ukazania się posta. Do musu użyłam 1 małej łyżeczki ostrej chilli w proszku filmy Schwartz. Przyprawa była wyczuwalna w musie.

Wykonanie:

1. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C. 
2. Zmiel ciastka. Dodaj do nich kakao i roztopione, lekko przestudzone masło. Masa będzie dobra, jeśli da się ją formować. Z podanych proporcji nie powinna być zbyt tłusta. Jeżeli jednak tak się zdarzy - dodaj więcej ciastek. 
3. Wyłóż masą ciasteczkową formę na tarty (nie trzeba jej natłuszczać). Ugnieć boki i spód ciasta. 
4. Piecz spód przez około 10 minut. Spód musi stwardnieć. Wyjmij ciasto z piekarnika i odstaw do przestudzenia. Nie wyłączaj piekarnika.
5. W rondelku podgrzej kremówkę - nie możesz jej zagotować!
6. Gorącą śmietaną zalej kawałki czekolady. Mieszaj, aż czekolada się rozpuści. 
7. Dodaj do masy cukier puder, esencję waniliową, cynamon i chilli. Spróbuj masę i dodaj więcej chilli, jeśli jest to konieczne.
8. Dodaj do masy czekoladowej roztrzepane jajka i szybko mieszaj trzepaczką.
9. Przelej masę na uprzednio upieczony spód. Wstaw tartę do piekarnika i piecz około 20 minut. 
10. Upieczoną tartę wyjmij z piekarnika i odstaw do całkowitego ostygnięcia.  

I zdjęcie tarty autorstwa Gabrysi.

Składniki na polewę:

  • 100 gramów ciemnej czekolady 
  • 2 łyżki cukru pudru
  • pół łyżeczki esencji waniliowej
  • około 6-7 łyżek pełnego mleka


Wykonanie:

1. Do garnka wlej wrzącą wodę (nie do pełna). Włóż do niego miskę (oczywiście nie może się do niej wlewać woda ;)). 
2. Do miski dodaj pokrojoną na kawałki czekoladę, mleko, cukier puder i esencję waniliową. Mieszaj do rozpuszczenia się czekolady. 
3. Polej polewą zimną tartę. 
4. Ozdób ciasto świeżymi owocami. Podawaj z kwaśną śmietaną 12% (creme fraiche w UK).

Smacznego!!! 



Poznaj moje inne przepisy:

Rok wcześniej na blogu: Ciasto Chamei (z zieloną herbatą i musem z marakui)
Dwa lata temu na blogu: Mini szneki Nigelli po mojemu

Tartę dodaję do akcji:Szybkie ciasta i .  
Tarta czekoladowa umila mi spotkania po pracy z przyjaciółmi.

20 komentarzy:

  1. woow ale apetycznie wygląda a to pierwsze zdjęcie rewelacyjne ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. mniaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam! mniaaaaaaaaaaaaaaaaaam! mniaaaaaaaaaaaaaaaaaaam! aż mi ślina nabiegła do buzi! ale ta tarta musiała być przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda cudownie! Szczególnie na tym pierwszym zdjęciu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale wygląda! Przepyszna musiała być!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne! właśnie do takiej się przymierzam, tylko czekam, aż przyjdzie do mnie moja nowa forma do tarty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda fantastycznie! Przy odrobinie wolnego czasu muszę wypróbować Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cu-do-wna...tyle powiem... I prześliczna patera :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie i przepysznie się prezentuje, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. oj, na pewno by zasmakowała!!!wygląda fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tarta wygląda genialnie! Ta rozpływająca się czekolada, te kolory... mmm :S

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest fenomenalna, a wygląda jak marzenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniale czekoladowe :) Przypominam o banerku akcji "Czekolada w roli głównej"

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda wspaniale!
    Troszkę nie wierzę, że się tak szybko robi, choć chciałabym... bo ach... no poezja!

    OdpowiedzUsuń
  14. pierwsze zdjęcie jest absolutnie mistrzowskie!!! napatrzeć się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tarta jest po prostu cudowna! I do tego te OBŁĘDNE zdjęcia, jestem zachwycona! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. o matko, piękna, zgadzam się z przedmówczynią-cudowne zdjęcia!


    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  17. Piekłam tą tartę już dwa razy w odstępie kilku dniu, z okazji urodzin i wyszła rewelacyjna!!! nie znalazłam ciastek digestive oblanych czekoladą, za to użyłam na spód czekoladowych ciastek pełnoziarnistych i też było ok. Ogólnie bardzo prosty przepis, nie można chyba tu nic zepsuć, za to efekt piorunujący! Przepis rewelacja, brawa dla Autorki!!! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko dziękuję za komentarz i cieszę się ciacho wyszło :D. Masz rację - w nim nie ma co zepsuć. Jest wyjątkowo proste. Pozdrowienia :)

      Usuń